In timpul antrenamentului, antrenam una/doua grupe musculare sau antrenam tot corpul?

De-a lungul anilor industria de fitness se perfectioneaza din ce in ce mai mult si apar o multime de metode si accesorii ce pot fi incluse in antrenament.
Dupa cum stim avem la baza antrenament de forta si antrenament cardio!
Antrenamentul de forta era cunoscut, ca acel antrenament in care „te duci la sala si tragi de fiare”, „rupi ganterele”, „faci genuflexiuni cu 100 de Kg” si asa mai departe, iar antrenamentul cardio era intotdeauna antrenamentul ala in care alergi, „sprint”, „alergare in panta”, „alergare pe scari”, etc.
Ei bine fitness-ul avanseaza!
Intrebarea pentru oamenii care isi doresc sa slabeasca, sa aiba un stil de viata sanatos, un corp armonios si sa se simta bine in pielea lor este urmatoarea:
Antrenam una/doua grupe musculare in timpul unui antrenament sau antrenam tot corpul?
Studiile arata ca organismul uman consuma caloriile si „substantele” eliminate in timpul antrenamentului si dupa incetarea acestuia, cateva ore bune, chiar si atunci cand ne odihnim.
Astfel daca lucram o grupa musculara de exemplu: „Bratul – grupa musculara – Biceps brahial”
In timpul antrenamentui Bicepsul brahial are nevoie de energie, iar acesta va consuma resursele de energie luate de la alimentele consumate pana la inceperea antrenamentului (glucoza) sau din depozitele de energie in plus din muschi (glicogen).
Glucoza este compusul organic, aparținând clasei zaharidelor, care are formula chimică C6H12O6.
Glicogenul este la organismul animal corespondentul amidonului de la plante, fiind un polizaharid compus din mai multe molecule de glucoză. Glicogenul servește la înmagazinarea energiei și detoxifierea organismului, o mare parte din glicogen se găsește în ficat. Desfacerea glicogenului în monozaharide, precum glucoza, se face cu eliberare de energie, care este necesară de exemplu contracției musculare. Procesul de eliberare sau înmagazinare de energie fiind reversibil și se realizează cu ajutorul ATP-ului. Metabolismul glicogenului este reprezentat de glicogenoliză și glicogenogeneză.
• Daca antrenam tot corpul in timpul antrenamentului?
Imaginati-va ca „bicepsul brahial” consuma de unul singur, dar daca antrenam mai multe grupe musculare fiecare consuma glucoza, glicogen si alte substate ce te ajuta la arderea caloriilor. Deci efectul este de „N” ori mai mare in arderea caloriilor si vei slabi mult mai eficient si adevarat, chiar si dupa terminarea antrenamentului testele arata ca efectul EPOC are valoarea cea mai ridicata imediat dupa antrenament, scazand la 13 % la 3 ore dupa incheierea exercitiilor si la 4 % la 16 ore dupa sesiunea de activitate fizica intensa. De retinut este faptul ca organismul uman poate ramane in starea de consum excesiv de oxigen pana la 38 de ore dupa un antrenament solicitant, ceea ce inseamna ca o singura sedinta de exercitii fizice, de intensitate ridicata, poate accelera arderea caloriilor pe un interval de 38 de ore!!!
Avem in continuare doua exemple de antrenamente:
Ce este HIIT?
Antrenamentele HIIT reprezinta o forma de antrenamente cardio bazate pe treceri rapide de la sesiuni scurte de exercitii intense la pauze scurte de odihna. Exemplu: 40 de secunde de alergare de viteza - 20 de secunde de pauza.
Antrenamentele HIIT solicita intreaga masa musculara a corpului.
Ce este LISS?
Antrenamentele LISS reprezinta o forma de antrenamente cardio bazate miscari cu un grad scazut de dificultate, pe intervale mai mari de timp: 30-45-60 de minute. Exemplu: mers pe banda
Antrenamentele LISS sunte cele care te incurajeaza sa faci miscare.
In concluzie:
- Antreneaza tot corpul pentru rezultate optime si de lunga durata.
- Alterneaza antrenamentele cardio (antrenament de intensitate ridicata, cu antrenament de intensitate scazuta).
- Antrenamentul in care lucrezi mai multe grupe musculare, arde mai multe calorii in detrimentul antrenamentului in care includem o singura grupa musculara.
- Antrenamentul intregului corp este cel mai eficient pentru slabit.
Nu uita!
Sanatatea este in mainile tale!

Despre  Noi

UnlimitedUup este cel mai nou proiect de pe piata, care imbina 4 elemente esentiale reusitei tale: fitness-ul, nutritia, psihologia si postura corporala (kinetoterapia)!

Acest site foloseşte cookie-uri.

Prin continuarea navigării, eşti de acord cu modul de utilizare a acestor informaţii Citeste mai mult

Inchide